Vakuutus & Eläke

Teknologia on alan ankkuri

Vakuutus- ja eläkealat ovat jatkuvassa muutoksessa. Ulkopuoliset tapahtumat tuovat alalle yhä enemmän yllätyksiä kasvavien luonnonkatastrofien, kyberhyökkäysten, terveyskriisien, sotien ja konfliktien myötä. Tämä asettaa lisäpainetta vakuutusyhtiöille, jotka joutuvat muuttamaan riskit vakuutusmääräyksiksi ja varmistamaan jatkuvan kestävän liiketoimintamallin.

Muutos manuaalisista digitaalisiin prosesseihin alkaa tästä

Ratkaisumme vakuutusyhtiöille perustuvat modulaariseen OnBase-alustaan, tämä mahdollistaa ratkaisujen vaivattoman lisäämisen sitä mukaan kuin tarpeet kehittyvät

Asiakaskommunikaatio

Liitä asiakaskommunikaatio yhteen alustaan, jossa asiakkaat voivat myös palvella itseään. Vakuutusyhtiöt voivat automatisoida ja standardoida sekä yksilöllisen että massaviestinnän käsittelyn asiakkaiden valitsemilla kanavilla. Valmistaudu olemaan asiakaskeskeisempi ja suuntautuneempi.

Vahinkoprosessi

Avaa säästöpotentiaali. Tehosta manuaalisia prosesseja samalla kun parannat työn laadun prosesseja. Automatisointi vapauttaa resursseja ja lyhentää käsittelyaikaa asiakkaille, mikä on ratkaisevaa asiakasuskollisuuden kannalta. Tienaa enemmän rahaa ja saavuta korkeampi asiakastyytyväisyys.

Tarkastusprosessi – OnBase OnSite

Nobly auttaa vakuutusyhtiöitä kustannusten ja käsittelyaikojen vähentämisessä, mikä vahvistaa merkittävästi asiakastyytyväisyyttä. Saavutamme tämän täysin digitaalisella vahinkoilmoitus- ja tarkastusratkaisulla OnBase OnSite, jossa asiakkaat hoitavat itse tarkastuksen ja dokumentoinnin.

Vakuutusprosessi

Tutkitusti testattujen menetelmien ja johtavan teknologian avulla vakuutusprosesseja voidaan yksinkertaistaa ja standardoida. Kaikki käyttäjät pääsevät OnBase-alustalle, hyötyen jaetusta rakenteesta arkistoinnissa ja tietojen jälleen haussa. Yksinkertaista vakuutusprosessi.

Digitaalinen Lääkekorvaus

Noblyn digitaalisen lääkekorvausratkaisun avulla on mahdollista digitalisoida ja automatisoida osa käsittelyprosessista. Ratkaisu vähentää hallinnollista taakkaa minimoimalla manuaaliset prosessit, tehostamalla tehokkuutta ja kannattavuutta, vapauttaen resursseja muihin tärkeisiin tehtäviin.

Asiakastarpeet asettavat paineita alalle

Ulkoisten paineiden lisäksi markkinat, joilla asiakkaat yleisesti asettavat enemmän ja korkeampia vaatimuksia vakuutusyhtiöiden palveluille ja saatavuudelle. Muuttuvat asiakastarpeet kiihdyttävät uuden teknologian käyttöönottoa, mikä asettaa paineita alalle. Yritysten on pystyttävä hyödyntämään erilaisia jakelukanavia ja tarjoamaan yksilöllistä ja henkilökohtaista hinnoittelua, vakuutuskatetta, vahinkojenkäsittelyä ja palveluita yksittäiselle asiakkaalle, kun asiakas niitä vaatii. Jatkuva sopeutuminen uusiin ja tiukempiin sääntelyvaatimuksiin, kuten GDPR ja rahanpesu, on olennaista vakuutus-

ja eläkeyhtiöille välttääkseen kalliit sakot ja muut sanktiot. Nämä prosessit ovat resursseja kuluttavia ja aikaa vieviä, jos niitä käsitellään manuaalisesti tai vanhanaikaisilla IT-järjestelmillä. Tämä vaatii lisää automaation kehittämistä, jotta pysytään kilpailukykyisinä kasvavilla markkinoilla.

Markkinoilletulo

Kilpailullisessa maisemassa on ratkaisevaa olla ensimmäinen markkinoilla parhaalla tarjonnalla. Kun asiakkailla on uusia tarpeita, odotukset kasvavat, yritysten tulee pysyä mukana kehityksessä ja ottaa käyttöön ratkaisuja, jotka vastaavat näihin tarpeisiin.

Kuluttajille voi olla vaikeaa erottaa markkinoiden tuotteet toisistaan, joten on oleellista osallistua eikä vain puhua kohderyhmille. Asiakkaiden käyttäytyminen paljastaa yleensä paljon siitä, keitä he ovat. Siksi yrityksillä on suuri tehtävä kuunnella asiakkaitaan ja kerätä tietoa räätälöidäkseen uusia ratkaisuja ja vakuutustuotteita.

GDPR palveluna

Henkilötietoasetus (GDPR) asettaa suuria vaatimuksia yrityksille, jotka muun muassa joutuvat vastaamaan asiakkaiden pyyntöihin tietosuojasovellusten osalta. Yritysten on pystyttävä keräämään ja luovuttamaan ilmainen kopio kaikista asiakkaistaan käsittelemistään henkilötiedoista. Jos tämä prosessi hoidetaan manuaalisesti ja jopa järjestelmissä, jotka eivät suoraan kommunikoi keskenään, on suuri mahdollisuus automaatioon. Kaiken on oltava jäljitettävissä ja tarkistettavissa, ja tässä teknologia tulee kuvaan.

Huijaus ja petos ovat tulleet jäädäkseen

Vakuutusalalla on aina asiakkaita, jotka yrittävät huijata. Tämän seurauksen vähentämiseksi on useita tapoja, ja yksi ratkaisu on, että yritysten on käytettävä teknologiaa rakentaakseen läheisen, henkilökohtaisen ja merkityksellisen vuoropuhelun jokaisen asiakkaan kanssa. Perusajatus on, että ihmiset ovat vähemmän taipuvaisia huijaamaan niitä, joihin heillä on vahva suhde.

Yritysten on myös käytettävä mahdollisimman paljon asiakastietoja voidakseen ennustaa ja tunnistaa asiakkaiden käyttäytymismalleja. Prosesseja digitalisoimalla luodaan perusta tiedon keräämiselle. Prosessikartat, seuranta ja poikkeamien tunnistus tarjoavat runsaasti tietoa siitä, kuka on todennäköisesti kokenut vahinkoja. Teknologian käyttöönotto on siksi oleellinen edellytys datan keruulle, joka mahdollistaa yrityksen toimintamallin vahvistamisen.

Nobly tekee huomattavan eron

Kuitenkin pelkkä digitalisointi ei ole ratkaisu alan haasteisiin. Monilla vakuutus- ja eläkeyhtiöillä on jo digitaalinen pääsy tietoihin ja järjestelmiin. Jos yritykset käyttävät samanaikaisesti monia erilaisia järjestelmiä, on vaara, että työntekijät käyttävät tarpeetonta aikaa näissä järjestelmissä navigointiin.

Nobly voi tehdä merkittävän ja havaittavan eron yrityksesi kehityksessä alan tuntemuksellamme, asiantuntemuksellamme ja teknologiaymmärryksellämme. Varmistamme tietojen käsittelyn, keräämme olemassa olevia ja uusia tietoja, ja digitalisoimme ja automatisoimme manuaaliset ja raskaat prosessit. Nobly luo myös digitaalisen alustan, joka vastaa sekä asiakkaiden että työntekijöiden käyttäjäystävällisyys- ja henkilökohtaisen palvelun vaatimuksia, tarjoten yritykselle 360 asteen yleiskuvan kaikissa asiakastilanteissa.

Tämä tekee työntekijöistä tehokkaampia ja tyytyväisempiä, lisää asiakastyytyväisyyttä ja antaa yritykselle joustavan rakenteen. Tällä tavoin on mahdollista vastata tulevaisuuden vaatimuksiin sekä viranomaisten, työntekijöiden, osakkeenomistajien että ennen kaikkea asiakkaiden osalta.

Tutustu yhteen tyytyväiseen asiakkaaseemme

Toukokuussa 2018 voimaan astui uusi yleinen tietosuoja-asetus, jossa oli tiukat vaatimukset arkaluontoisten henkilötietojen säilyttämisestä ja käytöstä. Alka Forsikringille tämä oli mahdollisuus tarkastella kaikkia liiketoimintaprosessejaan ja menettelytapojaan varmistaakseen paremman tiedonhallinnan arkaluontoisten henkilötietojen käsittelystä.

Alka Forsikring on valinnut Noblyn varmistetun IT-alustan, OnBasen, perustaksi yrityksen digitaalisille työnkuluille ja asiakasportaalille Mit Alkalle.

”Vakuutus, määritelmänsä mukaisesti, tunnetaan tylsänä ja monimutkaisena. Siksi Alkan tavoite on yksinkertaistaa ja tarjota hyvää laatua edulliseen hintaan. OnBase antaa meille tehokkaat prosessit ja alhaiset kustannukset, jotta voimme tarjota kaiken tämän. Asiakkaat pitävät itsestään selvänä, että he voivat löytää vakuutuksensa, ehtonsa ja kirjeenvaihtonsa Mit Alkasta”, sanoo Jesper Kiel Sloth, tuotepäällikkö Alka Forsikringissä.

Katso tapauksemme

Nobly Consent virtaviivaistaa suostumusten hallinnan Alka Vakuutus yrityksessä
Nobly Consent virtaviivaistaa suostumusten hallinnan Alka Vakuutus yrityksessä
Digitaalinen arkistoratkaisu tehostaa työnkulkua Vellivillä
Digitaalinen arkistoratkaisu tehostaa työnkulkua Vellivillä
AL Finans Valitsee Noblyn ja OnBasen IT-perustaksi
AL Finans Valitsee Noblyn ja OnBasen IT-perustaksi
Uusi asiakirjahallintajärjestelmä vie Alkan kärkeen asiakaskokemuksessa ja tietoturvassa
Uusi asiakirjahallintajärjestelmä vie Alkan kärkeen asiakaskokemuksessa ja tietoturvassa
Odensen yliopistollinen sairaala (OUH) hallinnoi asiakirjoja sähköisesti OnBasella
Odensen yliopistollinen sairaala (OUH) hallinnoi asiakirjoja sähköisesti OnBasella
Visma lisää turvallisuutta ja minimoi käsittelyaikaa OnBase:n avulla
Visma lisää turvallisuutta ja minimoi käsittelyaikaa OnBase:n avulla
BMW Group Financial Services parantaa työnkulkuja ja tehokkuutta sopimusprosesseissa
BMW Group Financial Services parantaa työnkulkuja ja tehokkuutta sopimusprosesseissa
previous arrow
next arrow