Pankki ja rahoitus

Yhä suuremmat vaatimukset finanssisektorilla

Rahoituslaitosten on pystyttävä käsittelemään rahanpesua, GDPR:ää ja tapauskäsittelyä. Perinteiset pankit kohtaavat myös haasteita uuspankkien toimesta, jotka hyödyntävät modernia teknologiaa, alhaisia kustannuksia ja nopeaa käyttöönottoprosessia. Monille vakiintuneille toimijoille korkea tietotekniset vaatimukset ja raskaat prosessit ovat myös tyypillisiä, useat rahoituslaitokset fuusioituvat hyödyntääkseen mittakaavaetuja ja mahdollisuutta jakaa kehitysresursseja.

Ratkaise haasteet. Saavuta hallinta uudelleen.

Pakettimme on räätälöity hallinnan palauttamiseksi, prosessien virtaviivaistamiseksi ja laadun luomiseksi hallinnossa ja asiakaskommunikaatiossa pankki- ja rahoitussektorilla.

Rahanpesu

Nobly varmistaa rahoituslaitosten suojautumisen rahanpesua vastaan. Ratkaisumme tuottavat mitattavia tuloksia lyhyemmällä vasteajalla, merkittävien henkilöresurssien vapauttamisella ja asiakkaiden vahvistetulla riskiluokituksella.

Asiakaskommunikaatio

Hyvä asiakaskommunikaatio on suoraa ja selkeää viestintää asiakkaiden kanssa. Se on tietysti helpommin sanottu kuin tehty. Noblyssa olemme asiantuntijoita Customer Communications Management (CCM) -järjestelmien käyttöönotossa.

Tapahtumaseuranta

Noblyn ratkaisu tapahtumaseurantaan palauttaa kontrollin rahoituslaitoksille, mahdollistaen niiden toimia proaktiivisemmin ja tehokkaammin taistelussa esimerkiksi rahanpesua ja terrorismin rahoitusta vastaan.

Henkilötietojen käsittely

Rahoituslaitokset ovat alttiina rahanpesulain määräyksille ja niiden on noudatettava alalla voimassa olevia vaatimuksia. Tämä sisältää muun muassa jatkuvan seurannan yrityksen asiakkaista, ja yritysten on oltava äärimmäisen varovaisia välttääkseen kaiken toiminnan rikollisen toiminnan kanssa, nämä toiminnot vaativat aikaa ja resursseja.

Vaatimusten täyttäminen esimerkiksi henkilöiden tunnistamisen ja todentamisen alueella manuaalisesti vaatii merkittäviä resursseja kussakin yrityksestä. Tämä voi sisältää vaatimuksia tietosuojavaltuutetulta siitä, miten yritykset käsittelevät arkaluonteisia henkilötietoja, tai vaatimuksia Finanssivalvonnalta rahanpesun torjunnasta. Jos vaatimuksia ei noudateta, on korkea riski isoista sakkoista ja muista viranomaisten sanktioista. Finanssivalvonta voi esimerkiksi äärimmäisissä tapauksissa peruuttaa oikeuden harjoittaa finanssitoimintaa.

Lisää tehokkuutta ja tyytyväisyyttä

Pelkkä digitalisaatio ei kuitenkaan ole vastaus pankki- ja rahoitusalan haasteisiin, sillä monilla yrityksillä on jo sähköinen pääsy tietoihin ja järjestelmiin. Ongelma syntyy, kun samanaikaisesti on käytössä monia erilaisia järjestelmiä ja työntekijöiden on vietettävä tarpeettoman paljon aikaa hajautuneessa tietoympäristössä.

Nobly voi kiihdyttää yrityksesi kehitystä toimialaosaamisemme, taitojemme ja teknologian ymmärryksemme avulla. Saavutamme tämän konsolidoimalla olemassa olevat tiedot, tekemällä ulkoisia tietopyyntöjä julkisista tai kolmannen osapuolen lähteistä, automatisoimalla manuaalisia ja raskaita prosesseja sekä yleisesti luomalla 360 asteen katsauksen.

Tämä tarjoaa yritykselle joustavan arkkitehtuurin, lisää tehokkuutta ja työntekijöiden tyytyväisyyttä sekä parantaa asiakaskokemusta.

Tutustu yhteen tyytyväiseen asiakkaaseemme

Rahoitusyhtiö AL Finans, kuten monet muutkin alalla toimivat yritykset, on tiukkojen viranomaismääräysten alainen. AL Finans on valinnut Noblyn tulevaisuuteen suuntautuneen IT-alustan OnBasen yrityksen digitaalisten työnkulkujen, riskiluokituksien ja asiakirjahallinnan perustaksi.

Tämä on johtanut lyhyempiin vasteaikoihin ja vahvistuneeseen riskiluokitukseen sekä merkittävien henkilöresurssien vapauttamiseen.

”Käyttäjät pitävät siitä, että heidän ei tarvitse käyttää aikaa manuaaliseen tietojen syöttämiseen ja monien manuaalisten tarkistuksien tekemiseen, vaan sen sijaan he voivat käyttää aikaa vuorovaikutukseen ja asiakkaiden neuvontaan. Mitä nopeammin voimme vastata, sitä parempi – se antaa meille tyytyväisiä asiakkaita ja tietysti myös kilpailuetua. Olemme tulleet tehokkaammiksi ja voimme yksinkertaisesti käsitellä enemmän tapauksia työntekijää kohden. Siksi voimme kasvattaa liiketoimintaa edelleen samalla määrällä työntekijöitä”, sanoo Johan Ploug Aagard, varatoimitusjohtaja AL Finansissa.

Katso tapauksemme

Visma lisää turvallisuutta ja minimoi käsittelyaikaa OnBase:n avulla
Visma lisää turvallisuutta ja minimoi käsittelyaikaa OnBase:n avulla
Uusi asiakirjahallintajärjestelmä vie Alkan kärkeen asiakaskokemuksessa ja tietoturvassa
Uusi asiakirjahallintajärjestelmä vie Alkan kärkeen asiakaskokemuksessa ja tietoturvassa
Odensen yliopistollinen sairaala (OUH) hallinnoi asiakirjoja sähköisesti OnBasella
Odensen yliopistollinen sairaala (OUH) hallinnoi asiakirjoja sähköisesti OnBasella
Digitaalinen arkistoratkaisu tehostaa työnkulkua Vellivillä
Digitaalinen arkistoratkaisu tehostaa työnkulkua Vellivillä
BMW Group Financial Services parantaa työnkulkuja ja tehokkuutta sopimusprosesseissa
BMW Group Financial Services parantaa työnkulkuja ja tehokkuutta sopimusprosesseissa
AL Finans Valitsee Noblyn ja OnBasen IT-perustaksi
AL Finans Valitsee Noblyn ja OnBasen IT-perustaksi
previous arrow
next arrow