Asiakaskommunikaatio

Läsnä oleva ja tehokas – samanaikaisesti

Niin vakuutus- kuin eläkeala keskittyvät tekemään vuoropuhelustaan asiakkaiden kanssa kiinnostavampaa, merkityksellisempää ja läsnä olevampaa. Vuosittainen vakuutustarkastus ei enää riitä luomaan vahvoja siteitä tulevaisuuden asiakkaisiin, jotka asettavat alalle täysin uusia vaatimuksia saavutettavuudesta ja käyttäjäystävällisyydestä. Asiakasuskollisuuden lisäämiseksi on siksi tärkeää vahvistaa asiakkaiden kanssa olevaa oikeellista, läsnä olevaa ja saavutettavaa yhteyttä digitalisoimalla ja personoimalla yrityksen ulkoista viestintää.

Vahvista asiakassuhteita

Mikä tahansa asiakaskommunikaation muoto on ratkaiseva mahdollisuus vahvistaa yrityksen suhdetta asiakkaisiin. Kuitenkin suoran ja kullekin asiakkaalle kohdennetun selkeän viestinnän luominen voi olla haasteellista. Erityisesti kun vuoropuhelu voi perustua sekä massalähetyksiin että haluun kerätä tiettyä tietoa tarpeen mukaan asiakasportaalin kautta.

Se on tärkeä tehtävä, joka usein vaatii paljon resursseja ja harkittua teknologia-alustaa. Onneksi siihen on ratkaisu, Noblyllä on ihanteellinen ratkaisu sekä tehokkaaseen että tarkkaan asiakaskommunikaatioon.

Merkittävät resurssisäästöt

Täysin digitaalisella ja integroitavalla kommunikointialustalla yritys voi suunnitella oikean asiakaskokemuksen, minimoida virheet asiakaskommunikaatiossa ja siten lisätä asiakas uskollisuutta. Yritys voi keskittää kaikki kommunikaatiotavat, auttaen näin yrityksen työntekijöitä kommunikoimaan tehokkaasti. Tällä tavoin oikeaa tietoa käytetään aina ulkoisessa viestinnässä. Keskeisten mallien mukauttaminen ei vaadi kehittäjä- tai IT-resursseja, välttäen pullonkauloja ja pitkiä toteutusprosesseja. Viestintää kehittää ja toimittaa yritys, joka voi mukauttaa viestintää helposti ja nopeasti malleihin suoraan Microsoft Wordissa.

3 asiaa, jotka on hyvä huomioida

Vakuutus- ja eläkealalla asiakkaat vaativat tehokasta viestintää ja tukea oikean asiakaskokemuksen luomiseen mahdollisuudella sopeutua nopeasti äkillisiin tilanteisiin. Noblyllä on konfiguroitava asiakaskommunikaation hallinnan (CCM) ratkaisu monimutkaiseen viestintäprosessiin.

Jos yritykselläsi ei vielä ole konfiguroitavaa CCM-ratkaisua, asiakaskommunikaation mallien luominen alusta alkaen on raskas manuaalinen tehtävä, jossa jopa pienet muutokset vaativat usein kiireistä ja kallista kehittäjien tai IT-resurssien osallistumista.

Jatkuva muutosten päivittäminen sisäisiin ohjeisiin tai ulkoisiin määräyksiin asiakaskommunikaatiossa voi olla aikaa vievä haaste, koska tarvittavat tiedot ovat usein hajallaan yrityksessä tai jopa erillisissä ja/tai ulkoisissa tietolähteissä.

Kohdennettu asiakaskommunikaatio tehty helpoksi

Hyvä asiakaskommunikaatio on suoraa ja selkeää viestintää asiakkaiden kanssa. Se on tietysti helpommin sanottu kuin tehty. Noblyssä olemme asiantuntijoita Customer Communications Managementin (CCM) toteuttamisessa käyttäen Hylandin asiakaskommunikaatioratkaisua nimeltään Content Composer. Järjestelmä kehitettiin alun perin käytettäväksi pankkialalla, mikä tekee tarkasta ja personoidusta asiakaskommunikaatiosta yksinkertaista.

Helppo siirtyminen uuteen viestintäalustaanne

Content Composer on integroitavissa monenlaisten järjestelmien kanssa, esimerkiksi alusta toimii yhdessä Office-paketin kanssa, jossa Microsoft Wordia käytetään mallien luomiseen ja muokkaamiseen. Tämä tekee Content Composerin käytöstä saumattoman. Content Composer mahdollistaa myös datan tuomisen monista vakuutus- ja eläkejärjestelmistä, mikä tekee viestintätyön helpoksi ja käteväksi. Se pidentää ja hyödyntää järjestelmien arvoa viestintäalustan ympärillä.

Integroimalla Content Composer yritykseesi se merkitsee loppua epäpersoonalliselle massaviestinnälle ja alkua henkilökohtaiselle asiakaskommunikaatiolle. Kaikki tämä ilman että yrityksenne menettää aikaa ja rahaa. Toisin sanoen Content Composer on yksinkertainen ja strateginen ratkaisu saavuttaa lisääntyvää tehokkuutta ja asiakastyytyväisyyttä, alentaen samalla kustannuksia ja kasvattaen liikevaihtoa, jotta liiketoimintanne olisi entistä kilpailukykyisempi.

Toimialan asiantuntijat

Nobly on asiantuntija tietojenhallinnassa ja asiakaskommunikaatiossa. Ymmärrämme usein asiakkaidemme kohtaamat haasteet ja olemme samalla hyviä haastamaan asiakkaitamme, jotta he voivat nostaa liiketoimintaansa vieläkin korkeammalle meidän ratkaisujemme avulla.