Vakuutusyhtiöiden oli sopeuduttava nopeasti pandemiaan uuden teknologian ja lisääntyneen joustavuuden ansiosta. Asiakkaita piti palvella digitaalisesti, ja työntekijöiden piti ratkaista tehtäviä etänä. Digitaaliseen muutokseen liittyvä tarve on myös luonut vaatimuksen vahvistaa asiakkaiden henkilötietojen turvallisuutta.
”Pandemia on edistänyt digitalisaatiota vakuutussektorilla. Aiemmin manuaaliset tehtävät on nyt digitoitu, ja ne seurasivat vakuutusalan työntekijöitä heidän kotitoimistoilleen.” Turvallisuus on tärkeä painopiste jokaiselle vakuutusyhtiölle, ja se vaatii älykkäitä ratkaisuja. ”Digitalisaation ja joustavien työjärjestelyjen myötä on siksi tarve lisätä turvallisuutta arkaluontoisen asiakastiedon käsittelyssä”, sanoo Claus Heuck, Noblyn vakuutus- ja eläkemarkkinointipäällikkö.
Siirtyminen turvallisuusvalvonnasta työpaikalla kotiin on käynnistänyt digitaalisen muutoksen vakuutussektorilla. Tässä Nobly voi avustaa vakuutusyhtiöitä ammattimaisella konsultoinnilla ja Noblyn digitaalisten vahinkoilmoitusratkaisujen toteuttamisella.
Digitalisaatio on tulevaisuutta
McKinseyn äskettäisen raportin ”Mikä on työn tulevaisuus” mukaan pandemia on kiihdyttänyt tiettyjä laajoja trendejä.
Nämä trendit jatkavat työtapojemme muuttamista. Kyse on etätyöstä ja virtuaalisista kokouksista, lisääntyneestä verkkokaupasta ja muista virtuaalisista tapahtumista sekä nopeammasta digitaaliteknologian omaksumisesta.
Työprosessien digitalisointi ja kasvava työntekijöiden kysyntä suuremmasta joustavuudesta ovat nopeasti muuttuneet uudeksi normaaliksi. Siksi Claus Heuckin mukaan vakuutusyhtiöiden on jatkettava ponnistelujaan tulevaisuudessa.
Manuaalisten tehtävien automatisointi on välttämätöntä, koska työntekijät voivat siirtää fokuksensa matalan lisäarvon tehtävistä korkean lisäarvon tehtäviin, joissa tarvitaan ammattitaitoa. Uudenlahden osaamisen houkuttelemiseksi vakuutusteollisuuteen on ratkaisevan tärkeää, että vakuutusyhtiöt voivat tarjota joustavan työympäristön, koska se on tulevaisuuden työntekijöiden odotus työpaikastaan.
Toinen merkittävä ja usein huomaamatta jäänyt etu digitalisaatiosta ja joustavuudesta työympäristössä on se, että vakuutusyhtiöt yleisesti vähentävät työmatkoja työpaikalle ja sieltä pois, vahvistaen siten yritysten CSR-strategiaa ja ympäristöpolitiikkaa.
Jos tarvitset ammatillista neuvontaa vakuutusyhtiösi työprosessien digitalisoimiseen ja turvallisuuden optimointiin, digitaalinen asiantuntemuksemme voi auttaa sinua aloittamaan Noblyn digitaalisten vahinkoilmoitusratkaisujen toteuttamisen, jotka helpottavat työprosessejasi, lisäävät turvallisuutta ja vahvistavat työntekijöiden pidättämistä ja houkuttelemista.
YHTEYSTIEDOT
Claus Heuck
Markkinapäällikkö, Vakuutus & Eläke
ch@nobly.dk
+45 28 78 69 58