29.08.2022

Voimista vahinkohallintoa ja paranna asiakastyytyväisyyttä

Vakuutusasiakkaat odottavat vahinkojensa käsittelyn olevan entistä nopeampaa ja käyttäjäystävällisempää. Kuitenkin harvat vakuutusyhtiöt hyödyntävät täysimääräisesti digitaalista vahinkojen käsittelyä parantaakseen asiakastyytyväisyyttä.

Vakuutusasiakkaat odottavat vahinkojensa käsittelyn olevan entistä nopeampaa ja käyttäjäystävällisempää. Kuitenkin harvat vakuutusyhtiöt hyödyntävät täysimääräisesti digitaalista vahinkojen käsittelyä parantaakseen asiakastyytyväisyyttä.

Kun vakuutusasiakkaat ilmoittavat vahingosta, heidän odotuksensa nopeasta ja vaivattomasta käsittelystä ovat vain kasvaneet viime vuosina. Monet vakuutusyhtiöt ovat siksi lisänneet panostustaan digitalisaatioon ja automaatioon virtaviivaistaakseen työnkulkuja samalla kun parantavat asiakastyytyväisyyttä.

Monet vakuutusyhtiöt ovat jo digitalisoineet yksinkertaisia osia vahinkojenhallinnasta, kuten toistuvia vahinkoja. Mutta raskaiden ja monimutkaisten vahinkoprosessien osalta on vielä paljon hyödyntämätöntä potentiaalia, missä vakuutusyhtiöt voivat hyötyä digitalisaation lisäämisestä.

Nopeampi vahinkojenkäsittely asiakkaille

Vakuutusteollisuuden vahinkojen käsittely liittyy usein moniin manuaalisiin, raskaisiin ja arkipäiväisiin tehtäviin, mutta se ei välttämättä tarvitse olla niin, sanoo Noblyn Vakuutus- ja Eläkemarkkinoiden johtaja Claus Heuck:

”Jos vakuutusyhtiöt asettavat vielä enemmän painoarvoa vahinkojen käsittelyn digitalisaatiolle, yritykset voivat automatisoida ja poistaa manuaalisia tehtäviä, jolloin asiakkaat kokevat salamannopean ja yksinkertaisemman vahinkojenkäsittelyn. Tämä luo lojaaleja asiakkaita, mikä on ilmiselvästi ratkaisevaa kilpaillulla alalla, missä asiakkaat vaativat jatkuvasti enemmän vakuutusyhtiöltään.”

Noblyn digitaaliset vahinkoratkaisut perustuvat mukautettavalle alustalle, joka tarjoaa tehokkaan markkinoillepääsyn voittaakseen nopeasti tekniset velat.

Parannettu työympäristö

Toinen keskeinen etu resurssi-intensiivisten työnkulkujen digitalisoinnissa on, että työntekijöiden moraali samanaikaisesti paranee, mikä parantaa kykyänne houkutella ja säilyttää lahjakkaita työntekijöitä.

”Digitalisaation ja automatisoinnin avulla työntekijät voivat jättää arkipäiväiset tehtävät taka-alalle ja keskittyä sen sijaan tärkeään ammatilliseen osa-alueeseensa, mikä tuo suurta arvoa sekä vakuutusyhtiölle että asiakkaille”, sanoo Claus Heuck.

Jos tarvitset ammattilaisten neuvoja vahinkojenkäsittelysi digitalisoimiseksi, digitaaliset ratkaisut voivat auttaa sinua tuottamaan täyden arvon asiakkaidesi vahinkomatkalle. Noblyssa autamme sinua toteuttamaan oikeat digitaaliset ratkaisut, jotka sopivat tarkoituksiisi, jotta voit siirtää tärkeitä resursseja arvoa tuottavampiin tehtäviin.

YHTEYSTIEDOT

Claus Heuck
Markkinapäällikkö, Vakuutus & Eläke
ch@nobly.dk
+45 28 78 69 58

Uutiskirjeeseen rekisteröityminen